Canon EOS 1000D zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 1000D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

mabi93 29-10-2015
Geschreven voor: Canon EOS 1000D zwart

Ik heb de 1000D 2ehands aangeschaft als back-up en 2e camera. Wat een fantastisch ding is dit in combinatie met het 17-85 is-usm objectief. Dezelfde sensor als de eos 40D, dus prachtige heldere foto's. Lekker klein en handzaam en met een reserve accu in de tas goed voor een foto of 1000. Makkelijk in te stellen en ruimschoots voldoende mogelijkheden voor het normale en creatieve gebruik. Kortom een heerlijke spiegelreflex camera voor iedereen die net iets meer uit zijn hobby wil halen.

Roytien 01-03-2012
Geschreven voor: Canon EOS 1000D zwart

Prima mee te werken en maakt goede foto's.
Kwaliteit van de foto hangt toch het meeste af van de fotograaf en de lens die je gebruikt.
Er zitte vele mogelijkheden op alleen de meeste mensen lesen de handleiding niet!!Alles is makkelijk te vinden maar dus eerst de handleiding lezen!
Hij ligt goed in de hand en heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad.En wil je in de regen foto's maken dan gebruik je een regenkap.
En er zijn wel degelijk draadloze afstandsbediening bij te krijgen.Deze camere word vaak als 2e en dus goedkopere camera gebruikt door pro's.
Die dit ook een uitstekende camera vinden.

Ad C. Peeters 22-06-2011
Geschreven voor: Canon EOS 1000D zwart

Na goed overlegd te hebben kocht ik een CANON 1000-D body met 18-55 èn 55-200 mm. objectief.

Ben enige tijd bezig geweest om de camera te leren kennen.

Ik maak graag close-up foto's èn portretten.
Gebruik hiervoor vaak een statief.
En nu komt het probleem :
Als ik de body in de stand "LIVE VIEUW OPNAMEN "zet dan werkt het AUTOFOCUSSYSTEEM niet en moet ik handmatig scherpstellen.

Ik belde hierover 2 x de Canon helpdesk en beide keren werd mij verzekerd dat de camera óók in deze stand automatisch zou moeten scherpstellen.

Ben hierna na 2 fotospeciaalzaken gegaan en daar werd mij duidelijk te kennen gegeven dat dit inderdaad een failure is aan de camera.

Ik vind het niet prettig dat beide mensen die ik aan de lijn kreeg bij de Canon helpdesk voor 100% beweerden dat de camera weldegelijk automatisch zou moeten scherpstellen.

Van het feit dat het autofocussysteem in deze stand NIET werkr word óók geen melding gemaakt in de gebruiksaanwijzing !

Kortom, EEN MISSER !

Ad C. Peeters, BAARN

pim47 29-12-2011

hallo ad,

misschien ben je ondertussen wel achter gekomen hoe je in live view moet scherpstellen(automatisch)in je menu van de cam ga je naar c.fn7 deze vindt je onder c.fn in je menu daar kies je voor quik mode of live mode daarna kan je automatisch scherpstellen met de knop op je camera onder het sterretje die knop zit links van 1 op de 2 knopjes die rechts op de camera zitten druk die in en de camera steld automatisch scherp het kost wel een paar seconde voor dat de camera goed heeft scherp gesteld dus voor bewegende objecten is het wel lastig kies je voor quik mode dan stel de camera sneller dan live mode.succes ermee

Bart Mendelson 19-11-2011

Volgens de test op http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/page34.asp kan hij wel scherpstellen, maar is het zo traag dat het weinig zin heeft.

S-Leiderdorp2 20-11-2010
Geschreven voor: Canon EOS 1000D zwart

Heb de camera afgelopen zomer aangeschaft samen met een Sigma objectief 18-250. Voor mij is dit een prima combinatie.

Afgelopen maanden talloze dingen gefotografeerd, deels experimenteel deels voor afdrukken en DVD-presentaties. Moet zeggen dat ik enthousiast ben over deze camera en zijn mogelijkheden. Zeker in combinatie met het objectief heb ik een groot bereik qua beelduitsnede.
Het is mijn eerste digitale spiegelreflex, nadat ik de eerste digitale ervaringen had opgedaan met een Canon Powershot A650.

Kortom een aanrader deze camera, zeker voor de amateur. Voor professioneel gebruik zal er wel beter spul bestaan maar daar zit ik niet op te wachten.

Heb er recent nog een Metz 58 AF1 flitser bijgekocht. Past perfect bij camera en lens omdat de flitser ook een zoom bereik heeft (18 - 135 mm).

Enkele positieve punten:
- lange levensduur accu (ca. 500 foto's)
- eenvoudige menustructuur, waardoor instellen erg makkelijk is

Minpuntje:
- moet ik nog ontdekken

pim47 02-02-2010
Geschreven voor: Canon EOS 1000D zwart

heb deze camera nu bijna een jaar en ben nog steeds met alle plezier mee aan het fotograferen in de toekomst wil ik wel overstappen naar semi-prof ik ken de canon eos 1000d door en door en wat je kan doen is alleen betere lenzen kopen zoals een 24-105mm dan haal je alles uit de body ik heb nu een sigma 18-200mm zonder os en ben best tevreden maar die lens kan beter zoals de scherpte en kleur.maar nog altijd beter dan de 18-55mm standaard lensje zonder is
vaak fotografeer ik op av en m stand dan heb ik alle instellingen in de hand de fotokwaliteit van de canon eos 1000d is prima dus mensen wil je echt alles uit de body halen koop een goeie objectief.volgens testen is de eos 1000d in sommige gevallen beter dan de 450d

eug. 16-08-2009
Geschreven voor: Canon EOS 1000D zwart

Een geweldige camera. voor d beginnende fotograaf een perfecte aankoop. Super foto kwaliteit en gemakkelijk in de bediening. Ik heb deze camera gekocht na reviews bij kieskeurig in combinatie met de consumentenbond test. Deze camera is daar getest als beste koop. Dus al met al een echte aanrader.

longneck 15-08-2009
Geschreven voor: Canon EOS 1000D zwart

De 1000d is een Dslr voor de amateur die over wil stappen van compact naar reflex.

Goedkope body als opstap naar een uitgebreiderde versie.

nadelen;

--- Geen remote control (zonder cord)
--- Stugge bedieningsknopjes.
--- Niet spatwaterdicht.
--- In Raw 1 1/2 beeldje per seconde. En da's traag.

Mijn tip;

Spaar nog even door voor bijv. een 450D.

Jonevertje 09-08-2009
Geschreven voor: Canon EOS 1000D zwart

Aangezien ik veel aan de reviews van kieskeurig heb gehad, voel ik me enigzins 'verplicht' mijn ervaringen (voor anderen) ook te delen.
Uiteraard is mijn review subjectief.
Ikzelf ben een hobby-'fotograaf' die veel foto's van zijn kinderen/familie neemt, waar het me vaak en vooral om de gezichtsexpressies gaat in close-up.

Voor mijn aanschaf van de 1000d had ik een SX10.
Dit zijn 2 totaal verschillende camera's.
De SX10 met zijn grote zoombereik is een heerlijke makkelijke camera, een electronisch doosje zoals ik hem nu noem. Ideaal om makkelijk foto's te nemen, en eventueel af te drukken, hiervoor geweldige camera..!!!!

Maar: zoom je in de op de foto, en tot 100%, dan zijn de foto's (in mijn ogen!) niet meer bruikbaar. Knippen/vergroten van de foto kan maar tot zoverre, en ik wilde meer.
Vandaar de overstap naar de 1000d.

Veel gelezen over camera's en objectieven, ook hier op kieskeurig. Het leuke van deze site is dat de beginnende fotograaf een lens soms een 10 geeft, en de gevorderde of pro 'slechts' een 7... wederom de subjectiviteit. Dat maakt het duidelijk, zo kun je namelijk inschatten hoe er over gedacht wordt en vanuit welk oogpunt.

Ik heb een body gekocht met een Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM.
Ik vind het een hele vooruitgang t.o.v de SX10, de snelheid, de scherpte, niet vergelijkbaar.
En ik vond de SX10 al snel.
Ik heb voor deze lens gekozen door de IS en USM, waarvan ik geen spijt heb. Als ik de IS uitzet, wordt het toch een stapje moeilijker om niet een bewogen foto te nemen, en USM: erg snel dus en geruisloos.

Ook nog even over LiveView... tja, grappig dat het erop zit, verder vind ik het niet bruikbaar.
Eerst moet je het aanzetten, dan scherpstellen waarbij het beeld even zwart wordt, en dan afdrukken, 5 seconden verder... te laat.
Het kan ook zijn dat ik iets foutdoe, maar van mij zou het er weer af mogen.

T.o.v. de SX10 mis ik uiteraard veel tele, maar dit wil ik opvangen door een 70-200mm of 70-300mm, het liefst weer met IS en USM. Maar ik kijk ook bij de 70-200 f/2.8, en dan wil ik niet voor de IS betalen (1500 euro)
Op mij verlanglijstje staan onderstaande objectieven (1 daarvan):
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (500 euro)
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM (1000 euro)
Canon EF 70-200mm f/4L IS USM (1000 euro)
Het liefst heb ik de 300mm, ook qua prijs.

Maar ik wil binnen ook 'makkelijk' foto's kunnen nemen, dus met veel lichtinval/niet direct flitsen.
Ik vraag me af hoe merkbaar het verschil is tussen de f/2.8 en f/4 m.b.t. binnenfoto's, eventueel ook bij een binnenbak bij paardrijden/sporthallen.
En hoe merkbaar is het wel hebben van de IS bij de f/4 en het missen hiervan bij de f/2.8.
Verder vraag ik me af hoe groot de verschillen zijn tussen de f2.8 van Canon (1000 euro) en de Sigma tegenhanger van 670 euro (de portemonnee altijd in het achterhoofd houdend).
Misschien dat iemand hier een mening over heeft...

Mijn cijfers m.b.t tot de 1000d body in combinatie met de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, vanuit mijn ervaring.
(ik moet erbij vermelden dat ik uit Groningen kom, en dat een 10 voor perfect staat, en ik denk dat er altijd ruimte is voor verbetering..!!!!
Echter: een 9.5 wordt afgerond naar een 10)

groet,
Johan

roelofsen 22-12-2008
Geschreven voor: Canon EOS 1000D zwart

zeer nette en makkelijke camera voor de beginner en voor mensen met meer ervaring goede en makkelijke bediening.